Kompa jäi sunnuntaina Paimioon kun mä lähdin koko päiväksi Tampereelle kisoihin ja tänään, jos Tapsa vaan muistaa ottaa sen mukaan treeneihin, se tulee kotiin. Mulla on hirmu ikävä jo nyt, vaikka näiden kahden vanhan ja viisaan kanssa elämä onkin aika helppoa. Ansa pääsi taas kokeilemaan joko onnistuisi koko kämpässä liikkuminen työpäivän aikana, 2v se vei kaiken kiiltävän ja terävän punkkaansa. Nyt koira on 3,5v ja eilen kaikki olikin nätisti, mutta tänään sitten oli viety pöydältä juustohöylä ja voiveitsi. Saa siis jatkaa koirahuone-elämää ja pitää Kompalle kuria mun poissaollessa.

Ansan juoksu on jo melkein kuukauden myöhässä, menee ihan systeemit sekaisin kun pääsiäisenä oli tarkoitus taas kisata useampana päivänä. Mutta voinhan mä tietysti lähteä kultaisen pallosalaman kanssa reissuun, tai taitaa toi olla enemmän mallia energiasäästölamppu. Sen kanssa on vaan nyt niin kiva kisata kun ehtii radalla joka paikkaan silleen sopivasti. Olin muuten viime perjantaina hallilla itsekseni treenaamassakin. Bondin kanssa tokoa, lähinnä paikallaoloa varmistelin, kun sopivasti oli viereisellä radalla muita koiria häiriönä. Pari kertaa kepitkin otettiin ja kyllä se ne itsenäisesti osaa kun vaan annan tehdä enkä yritä sotkea käsiäni joka väliin. Kompa pääsi kiertämään siivekkeitä, edistystä tapahtunut, nyt voin jäädä jo puolen metrin päähän eikä se yritä tunkea mun ja siivekkeen välistä. Yritin saada sen menemään putkea Ansan perässä, mutta eihän siitä mitään tullut. Paljon siistimpää oli juosta putken ulkopuolella ja yrittää ehtiä putken päähän vaanimaan ennen äiskää (kaikkea se kuvitteleekin). Kontaktejakin harkitsin, mutta taidan koittaa ensin kotona saada sen pysymään edes maassa olevan lankun päällä. Sen takakinttujen aurauskulma on edelleen niin vinksallaan, ettei normipuomille ole mitään asiaa.

Nyt tarttee mennä vielä kolmannen kerran tänään lapioimaan pihaa, että pääsee lähtemään hallille, yöksi en taida viitsiä ajaa pihaan ollenkaan, aamulla oli tosi hankalaa päästä liikkeelle. Ja ens syksynä, kun lumisateet alkaa, mä hinkkaan joka ikisen hiutaleen pois niin säästyy tältä loskamäärältä. Ne putket jäätyy kuitenkin, oli siinä lunta päällä tai ei, hemmetin idiootti rakentaja, kun on laittanut kaiken ihan vääriin paikkoihin. Ja hemmetin idiootit talonostajat, kun eivät sitä älynneetKieli ulkona.