Kiltti eläinsuojeluvalvoja,

voitko ottaa yhteyttä emäntääni ja vaatia häntä antamaan minulle ruokaa myös iltaisin. Emäntä on jostain käsittämättömästä syystä (liekö lukenut noita kaikenlaisia keskustelupalstoja taas työaikanaan) alkanut heitellä minulle iltaisin jotain kummallisia vaaleanpunaisia, sitkeitä möykkyjä. Ja vaikka koitan niellä ne mahdollisimman nopeasti (epäilyttäviähän ne ovat, mutta ei niitä toki sovi jättää hoviväenkään saataville) saadakseni nopeasti ruokaa, emännällä ei ole aikomustakaan täyttää kuppiani. Siinä se istuu laiskana sohvalla (ja meinaa taas rapsuttaa alinta hovineitoani ilman lupaani, räääääyyyyhhh!!!!) eikä anna minulle ruokaa, siis ei vaikka tuijotan jo toista tuntia baaritiskiä. Noille kahdelle maanmatoselle se kyllä antoi ruokaa, mutta minulle heitti kuin luun koiralle ne nahkaläjät. Voitko siis tehdä jotain asialle, pliiiis?

Nälkäisin terveisin, Ansa

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Minä taas vaihteeksi kuvittelin tekeväni koirani onnellisiksi antamalla niille enemmän tekemistä ja parempaa ravintoa. Mutta  eivät saaneet broiskun siivet kovinkaan suurta suosiota meidän laumassa, no ehkä Ansaa lukuunottamatta, paitsi ettei silläkään tekemistä ollut yhtään normaalia enempää. Bondi nuolaisi pari kertaa ja sylkäsi sitten lattialle ja alkoi odottaa ruokakuppia. Kompa kantoi ja pureskeli hetken, mutta sillä ei ilmeisesti riitä puruvoima. Ansa nielaisi omansa kokonaisena, koska toiset olivat muka liian lähellä ja tuijottivat ja sitten se ryösti Bondin kimpaleen, puraisi sitä sentään pariin kertaan (siis siipeä, ei B:tä, vaikka ei sekään vaihtoehto kaukana ollut) ja nielaisi vielä lopuksi Kompan pienen palan. Ja alkoi sitten odottaa ruokaa. Ja arvatkaa vaan kuinka kiva on nukkua ja olla päivä töissä kun vaan pohtii mikä kohta Ansassa ekaksi repeytyy niiden luiden takia. Onneksi mun omaatuntoa ei kauheasti paina vaikka ruokinkin koiriani pelkällä kuivamuonalla vastaisuudessakin. Ja missä ihmiset syöttävät koirilleen noita lihoja? Minähän en todellakaan ole siivousintoilija, mutta en silti haluaisi heitellä matoille mitään sotkevaa, koirahuoneessa voi syödä vain yksi kerrallaan, ulkona on liian kylmä, aika hankalaa mun mielestä.